close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פסח (גם) במשטרת ישראל

מערכת שורשיב ניסן, תשעה01/04/2015

אלפי שוטרי משטרת ישראל יעשו את ליל הסדר במשימות ביטחון שוטף ברחבי הארץ. המשטרה נערכת לתת שירות לציבור בתחומי האבטחה, התנועה והסדר הציבורי

תגיות:
בשעה שהמוני בית ישראל ייסובו בביתם ביחד עם בני המשפחה, רבים משוטרי משטרת ישראל יעשו את החג אל מחוץ לבתים במשימות בטחון שוטף. בכלל המחוזות המשטרה תועלה הדריכות המבצעית במטרה לשמור על מהלכו של החג ללא כל תקלות. בפיקוד משטרת ישראל סיימו את הדיונים לגבי היערכות הגדולה של השוטרים באין ספור אירועים המתוכננים בימי חול המועד. בימים שלפני החג ובמהלכו יושם דגש בפעילות המבצעית של המשטרה על הקמת מחסומים ניידים או נייחים במטרה לאכוף בצורה ממוקדת כנגד שוהים בלתי חוקיים לרבות אכיפה חסרת פשרות כנגד מסיעים ומלינים של השב"חים.

אולם קודם לכניסת החג מכשירים את המשטרה, ומי שאמונה על הכשרת מטבחי המשטרה והתחנות הפרוסות בכל הארץ זו רבנות משטרת ישראל. ההכנות לחג הפסח החלו לפני למעלה מחודשיים בפיקודו של מ"מ הרב הראשי במשטרה סנ"צ הרב משה גפני.

"מדובר בגוף ענק ובו למעלה מ-30.000 שוטרים וקצינים שפרוסים בכל רחבי הארץ בעשרות תחנות משטרה ובבסיסי משמר הגבול" אומר הרב גפני. "בראש ובראשונה המשימה שעומדת לעיניי כל מערך הרבנות של משטרת ישראל הוא להכשיר את כל מתקני המשטרה ולאחר מכן להביא את קדושת ושמחת החג לכלל השוטרים במשרתים במשטרה ובעיקר לאותם אלה שיעשו את החג במשימות ביטחון שוטף".

במשטרה החליטו כי מבצע ההכשרה הארצי יצא אל הפועל ביום חמישי יג' ניסן  כאשר עשרות אנשים שלמדו במסגרת ימי עיון מיוחדים את הדגשים במבצע הכשרה במשטרה יתפרסו בכל רחבי הארץ ויחלו בהכשרת המטבחים והכלים. ברבנות משטרת ישראל מושם דגש רב הכשרתם של עובדי המטבחים ומשגיחי הכשרות לקראת החג ונעשה ריענון על דגשים ייחודיים בתפקודם במטבחי הארגון.

רבני המשטרה הכינו מבעוד מועד מחסנים מיוחדים למוצרים כשרים לפסח, המחסנים אושרו בחתימת ידם של הרבנים. במטרה להקפיד ולהעמיק עוד יותר את הכשרות יעשו כל בישולי הארוחות בכלים חד פעמיים וניתנה הנחייה להעדיף קניית כלים חדשים.

רבני המשטרה הונחו לעקוב אחר פעילותם של מכונות השתייה  ולדאוג לכך שכל מכונות השתייה יוכנו לפסח ומוצרי המשקה יוחלפו באלה הכשרים לפסח עד ליום ההכשרה.

ומה עם בעלי החיים? במשטרה ישנם סוסים רבים וכלבי שמירה. גם לכך מתייחסים ברבנות המשטרתית וההוראה שניתנה היא כי כל בעלי החיים בארגון יאכלו רק מוצרים מותאמים הכשרים לפסח. ולמי שתווצר בעיה עם כך אותם בעלי חיים ימכרו לנכרי.

 דגש נוסף ניתן על חדרי המעצר שיהיו כשרים לפסח ובמידת הצורך יסופק מזון כשר לעצורים במידה ויהיו כאלה במהלך החג.

נקודה נוספת היא 'חנויות הנוחות'. במטרה להקל על השוטרים המסיירים בלילות אל מחוץ לתחנות המשטרה ניתן לשוטר לקבל את מזונו בחניות נוחות בתחנות דלק. ברבנות התייחסו להסדר הזה ובחג הפסח הנפקת המזון תבוצע בתחנות המשטרה בלבד. כל מחסני החמץ ינעלו בערב  פסח והמפתחות ימסרו למשמרת לרב היחידה הרלוונטית או לנציגיו.

מכירת חמץ תעשה על ידי מ"מ רב המשטרה לאחר קבלת הרשאה לכך ממפכ"ל משטרת ישראל רב ניצב יוחנן דנינו.

ומה לגבי קטניות? לא יעשה שימוש כלשהו בקטניות בנושא הבישולים.

רבני המשטרה הינחו את רופאי המשטרה והסגל הרפואי לבדוק את כשרותם של תרופות הזקוקות לכך ובמידת הצורך לדאוג לכאלה שלהם יש צורך בכשרות מיוחדת לחג.

כאמור, רבים מהשוטרים יעשו סדר בתחנות המשטרה ובבסיסי משמר הגבול. לאותם אלו הוכנו מבעוד מעוד עשרות עורכי סדר שיגיעו לכל מהלך החג לבסיסים השונים ויערכו את הסדר כהלכתו.

בכוונתנו שמקסימום מהשוטרים שישרתו בשעת הסדר יטעמו מעט מהסדר עצמו ולכן יעשו סדרים בתחנות הגדולות כך אומר הרב גפני. כמו כן ליחידות השטח חולקו מנות סדר אישיות.  כאמור פריסת השוטרים הרבים לאחר החג הראשון תמוקד למאות אירועים שיעשו ברחבי הארץ בימי חול המועד. שוטרי משטרת התנועה הארצית יתפרסו בכלל כבישי הארץ במטרה לפקח על המהלך התקין של הנהגים ועל הקפדה על חוקי הנהיגה הבטוחה. אולם עיקר תשומת הלב תתמקד בעליה לרגל לירושלים. המוני בית ישראל יעשו גם השנה את דרכם מכל קצות הארץ לירושלים כאשר חלקם הגדול ישאף להגיע ביום שני לברכת הכוהנים המסורתית הנערכת אל מול הכותל המערבי. אלפי שוטרים ממחוז ירושלים וממחוזות שונים יאבטחו את המוני העולים לרגל ויסייעו להם בדרכים המובילות לעיר העתיקה. חשוב לציין כי לא תותר הגעה אל סביבות העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים אלא בשאטלים, ואיסור התנועה בכלי רכב תעשה במעגלים מרוחקים במיוחד, מומלץ לחנות בחניוני בנייני האומה' גבעת התחמושת' ומלחה.

במשטרה קוראים לכלל ציבור המשתמשים בדרך לשמור על ככלי הבטיחות בנסיעה ולהקפיד שבעתיים חגירה נכונה של הילדים ולהימנע לחלוטין מכל דבר שמסיח את הריכוז בנהיגה כדוגמת מכשירי הטלפון ודומיהם.

כמו כן, לכל אותם שיעשו את ימי חול המועד ברחבי הטבע משטרת ישראל ממליצה להכין את מסלולי ההליכה הייטב לפני היציאה לדרך, להצטייד בכמות גדולה של מים, ולהימנע מלרדת משבילים מסומנים. יחידות החילוץ וההצלה יעמדו בכוננות למקרה של חילוץ במידת הצורך.

ליל הסדר וימי חול המועד מהווים אתגר גדול עבור השוטרים. מאחר והמוני בית ישראל יעשו את ליל החג בבתי מארחים ובטיולים מטבע הדברים ייווצר מצב בו דירות רבות תהיינה ללא השגחה. קיים חשש שיהיו מי שינסו לנצל את ליל החג לפריצות ולכן תוגברו מערכי הסיור בערים הגדולות.

במשטרה ממליצים ליוצאים את הבית בחג להשאיר במספר חדרים אור דולק.

לא להשאיר מפתחות דלת הכניסה במקומות מוכרים כגון ארונות חשמל, מתחת לשטיחי הכניסה ומתחת לעציצים.

לעדכן את השכנים הקרובים בדבר שהייתכם הארוכה מחוץ לבית, על מנת שיפקחו עין ולהשאיר דרכי התקשורת למידת הצורך.

להסתייע בשכנים על מנת שיאספו את דברי הדואר/עיתונים וכו' שלא יצטברו בתיבת הדואר.

וגם אם אתם גולשים ברשתות חברתיות ומשתפים את כולם בחוויות הטיולים, חשוב מאוד להגביל את אפשרות הצפייה לחברים בלבד.

במשטרה מזכירים כי מוקד החירום לכל הנושאים הוא 'מוקד 100'.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה